موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

این مطلب را در شبکه های اجتماعی لایک و پیگیری کنید: http://www.niloblog.com/allup/images/0xov52zxzesdibov577.png http://www.niloblog.com/allup/images/6bfbfabxuj5huoapbs2.png http://www.niloblog.com/allup/images/duf3jyn6ms8xnair7ol.png


http://axgig.com/images/95908441622427743181.jpg
اولین نکوداشت مقام علمی و معنوی حکیم جهانگیرخان قشقایی در روز پنجشنبه 93.2.4 در تخت فولاد اصفهان و با حضور مردم و جمعی از مسئولان شهرستان شهرضا و اصفهان و فعالان فرهنگی ایل قشقایی از طرف موسسه فرهنگی اجتماعی حکیم جهانگیر خان قشقایی شهرضا و با همکاری اداره ی ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

در ابتدای مراسم جناب آقای محسن رجایی پناه به معرفی زندگینامه و شخصیت این حکیم عالیقدر پرداختند. در ادامه آقای فضل الله علی نژاد ریاست محترم شورای اسلامی شهر شهرضا، به معرفی ایل قشقایی و حکیم قشقایی پرداختند. آقای الله کرم عباس نیا با زبان ترکی قشقایی به برخی از امور فرهنگی ایل و معرفی جمعیت قشقایی های شاهین شهر اشاره نمودند و سپس جناب آقای نوازالله سهرابی به بیان خاطره ای از زیارت مقبره ی جهانگیرخان و مشاهده ی کرامتی از آن مکان پرداختند.

در پایان جناب آقای افشاری مداح بزرگوار ایلمان که شعری ترکی در وصف آیت الله قشقایی و نیز شعری درعظمت مقام حضرت فاطمه(س) سروده بودند را با نوای زیبا و گرمشان سراییدند.

در پایان نیز اعضای موسسه ی حکیم جهانگیرخان قشقایی و سایر افراد حاضر در جلسه بر سر مزار آن عالم ربانی حاضر شده و فاتحه ای قرائت نمودند.

جا دارد از اعضای محترم شورای شهر شهرضا آقایان فضل الله علی نژاد، علی احمدی و شاکرم فرهمندیان ، جناب دکترعطایی رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان، آقای کریمی معاون فرهنگی اداره ی ورزش و جوانان استان اصفهان ، مسئولان هیئت حضرت ابولفضل قشقایی های شاهین شهر، سخنرانان ، فعالان فرهنگی و کلیه ی دوستانی که در این مراسم شرکت نمودند قدردانی و تشکر نماییم.



کلید واژه ها : اولین نکوداشت , مقام علمی و معنوی , حکیم جهانگیرخان قشقایی , تخت فولاد اصفهان ,
دسته بندی : اخبار قشقایی , موسسه حکیم جهانگیرخان قشقایی ,

 



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

بزرگداشت روز معلم و تقدیر از معلمان عشایری ایل قشقایی مقیم شاهین شهر با محوریت تقدیر از استاد محمد بهمن بیگی بنیانگذار و پدر آموزش عشایر ایران برگزار شد. در این همایش که حدود 120 نفر شرکت کردند سخنرانان در تشریح زحمات طاقت فرسای استاد محمد بهمن بیگی در تأسیس اداره کل تعلیمات عشایر ایران داد سخن دادند و در خاتمه از معلمان عشایری ایل قشقایی ساکن شاهین شهر تقدیر به عمل آمد.




تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:ایل قشقایی ، مرتضی مطهری,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

ین مطلب را در شبکه های اجتماعی لایک و پیگیری کنید: http://www.niloblog.com/allup/images/0xov52zxzesdibov577.png http://www.niloblog.com/allup/images/6bfbfabxuj5huoapbs2.png http://www.niloblog.com/allup/images/duf3jyn6ms8xnair7ol.png
 


http://axgig.com/images/56589056910013692411.jpg

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام واقلیت ها، اعتماد به اقلیت ها و اقوام ایرانی را پیام دولت تدبیر وامید دانست وگفت : دولت به تمام وعده هایی که در خصوص اقوام و اقلیت ها داده پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی، عصرجمعه در آیین گرامیداشت روز معلم و بزرگداشت محمد بهمن بیگی (بنیانگذار آموزش عشایری در ایران) در شیراز افزود: اعتماد به اقوام واقلیت های دینی ومذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت.
وی ادامه داد: از مردم نباید ترسید، از اینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام یونسی گفت: باید اجازه دهیم ازامثال شهید مطهری، بهمن بیگی، قهرمانان مشروطه وسرداران بزرگ ایرانی یاد شود چرا که همه آنها متعلق به این کشور هستند و برای سربلندی این کشور تلاش و کوشش بسیار کرده اند.
وی اظهار کرد: باید به وحدت، همدلی ودوستی ملت خود اعتماد داشته باشیم.
مشاور رییس جمهوری درامور اقوام واقلیت ها، بزرگداشت محمد بهمن بیگی را بزرگداشت علم، دانش و انسان دوستی دانست وگفت: بهمن بیگی یک شخصیت ملی است ودلهای بسیاری را تسخیر کرده است.
حجت الاسلام یونسی، راه معلمی را راه ائمه و راه خدایی دانست وگفت: هر انسانی که این راه را انتخاب کند برای همیشه جاودان و ماندگار خواهد بود.
وی، درخصوص حضور خود در آیین بزرگداشت بهمن بیگی گفت: قبل از شرکت در این جلسه برخی من را تشویق به شرکت می کردند و برخی من را از شرکت در این جلسه منع می کردند.
وی ادامه داد: استدلال مخالفان شرکت من دراین مراسم بسیار تاسف بار بود چرا که آنها می گفتند، بهمن بیگی هیچ اقدام وکار دینی انجام نداده ومن به آنها پاسخ دادم هیچ کار دینی و عبادتی بالاتر از کاری که بهمن بیگی انجام داده نیست.
حجت الاسلام یونسی گفت : چه عبادتی بالاتر از نجات انسان ها از جهل و عقب ماندگی و چه دیانتی بالاتر از این؟
وی، با اشاره به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب که عشایر را از ذخایر انقلاب دانسته اند افزود: اما هستند کسانی که با کمال تاسف، این ذخایر و نعمت ها را درک نمی کنند و نسبت به آنها بدبین هستند و آنها را تهدید می پندارند.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها اضافه کرد: اقوام ایرانی نه تنها برای کشور هیچگاه تهدید نبوده اند بلکه همواره پشتیبان اصالت و امنیت این مرز و بوم نیز بوده اند.
وی گفت: اینها در طول هزاران سال، اصالت، فرهنگ، شخصیت و آداب و رسوم ایرانی را حفظ کرده اند و هرگاه تهدیدی متوجه کشور شده در خط مقدم دفاع حاضر شده اند.
وی افزود: اقوام ایرانی در طول تاریخ، همواره برای کشور فرصت بوده و هیچگاه تهدید نبوده اند.
حجت الاسلام یونسی، دفاع از فرهنگ، سنن، آداب و رسوم اقوام ایرانی را دفاع از کلیت کشور دانست وتصریح کرد: بدون حضور اقوام و بدون ایفای نقش از سوی آنها، فهم تاریخ امکان پذیر نیست.
وی گفت: باید اشتباهات به جا مانده در اثر تلقین های سیاسی از ذهن ها پاک شود.
وی اظهارکرد: اقوام ایرانی هیچگاه به خارج از مرزهای ایران تمایل نداشته و تجزیه طلب نبوده اند و عشق آنها در هر حالت ایران بوده است.
حجت الاسلام یونسی افزود: درهم آمیختگی اقوام ایرانی آنچنان است که امکان تفکیک آنها ممکن نیست و آنها قرن ها در کنار یکدیگر در این کشور زندگی کرده اند.
وی اظهارکرد: در دوران پهلوی وبخصوص پهلوی پدر، مخالفان حکومت که از میان اقوام مختلف بودند به اتهام اینکه با خارج در ارتباط هستند حذف می شدند و این بحث آنقدر مطرح شد که عده ای باور کردند که اگر به اقوام بها داده شود، وحدت ملی و قومی به خطر می افتد.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها افزود: احترام به اقوام و اقلیت ها خطر نیست، خطر در تحقیر اقوام و بی اعتمادی به آنها است.
وی گفت: اقوام و اقلیت های کشورمان در جنگ، صلح، انتخابات، راهپیمایی ها و هرجا که نظام به حضورشان نیاز داشته به شکل یکپارچه و متحد در صحنه بوده اند.
محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایری در ایران ونویسنده ای توانا بود که در سال 1298 در ایل قشقایی در فیروزآباد استان فارس متولد شد.
وی، پس ازپایان دوره کارشناسی حقوق دردانشگاه تهران، کوشش خود را جهت برپایی مدرسه های سیار برای بچه های ایل آغاز کرد و توانست برنامهٔ سواد آموزی عشایر را به تصویب برساند.
بهمن بیگی همچنین توانست دختران عشایری را نیز به مدرسه های سیار جلب کند و نخستین مرکز تربیت معلم عشایری را بنیان نهد.
وی، به سبب کوشش پی گیر در راه سواد آموزی به هزاران نفر کودک ترک، لر، کرد، بلوچ، عرب و ترکمن، برنده جایزه سوادآموزی سازمان یونسکو نیز شد.
وی، تجربه های آموزشیِ خود را نیز در چند کتاب در قالب داستان نوشته است.
محمد بهمن بیگی در اردیبهشت ماه 1389 به دیار باقی شتافت.



کلید واژه ها : مشاور رییس جمهور , اقوام واقلیت ها , گرامیداشت , بزرگداشت محمد بهمن بیگی , حجت الاسلام علی یونسی , قهرمانان مشروطه ,
دسته بندی : اخبار قشقایی ,  




تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:یونسی، مجله اینترنتی آنلاین قشقایی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

این مطلب را در شبکه های اجتماعی لایک و پیگیری کنید: http://www.niloblog.com/allup/images/0xov52zxzesdibov577.png http://www.niloblog.com/allup/images/6bfbfabxuj5huoapbs2.png http://www.niloblog.com/allup/images/duf3jyn6ms8xnair7ol.png


http://axgig.com/images/91396354420325034546.gif

اولین جام فوتسال یادواره ی بزرگ معلم عشایر ایران زنده یاد استاد محمد بهمن بیگی به مناسبت هفته ی معلم با حضور 13 تیم از شهرهای شهرضا، منظریه و بروجن از طرف موسسه حکیم جهانگیرخان قشقایی با همکاری اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شهرضا برگزار گردید.
در مسابقه ی فینال که با حضور پور شور تماشاگران همراه بود تیم کوی امیرالمومنین با برتری 4 بر 1 مقابل تیم شهرداری منظریه با اقتدار کامل به مقام قهرمانی و تیم شهید بابادی اسلام آباد نیز به مقام سومی رسیدند.
هم چنین تیم شهدای قشقایی بروجن به عنوان تیم اخلاق این مسابقات برگزیده شد.
مراسم اختتامیه جام فوتسال زنده یاد محمد بهمن بیگی در روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه از ساعت 17 الی 19 با محوریت جایگاه و اهمیت ورزش در مدارس و دانشسرای عشایری در سالن اداره ی فرهنگ و ارشلاد اسلامی شهرضا برگزار خواهد شد.




کلید واژه ها : جام فوتسال , یادواره ی استاد محمد بهمن بیگی , موسسه حکیم جهانگیرخان قشقایی , اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شهرضا , اداره ی فرهنگ و ارشلاد اسلامی شهرضا ,
دسته بندی : اخبار قشقایی , مدارس و دانشسرای عشایر , موسسه حکیم جهانگیرخان قشقایی ,

 



تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:دانشسرای عشایری ، دبیرستان عشایری,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا