حباب مثبت قیمتی سکه شکست
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

روز پنج‌شنبه قیمت سکه بازار با ارزش ذاتی این فلز قیمتی برابر شد. در این روز قیمت سکه متناسب با رشد اونس در بازارهای جهانی و دلار در بازارهای داخلی افزایش پیدا نکرد و 942 هزار تومان قیمت خورد.

 رقمی که موجب شد بهای سکه با ارزش ذاتی آن یکسان و حباب مثبت قیمت پس از 10روز شکسته شود. همچنین در این روز بهای دلار نیز پس از یک هفته نوسان در بازه قیمتی 3240 تا 3245 تومان از این دامنه قیمتی خارج شد و به قیمت 3255 تومان رسید. در بخش رسمی نیز روز پنج‌شنبه نرخ رسمی دلار برای چهارمین بار در هفته گذشته کاهش یافت.

  برابر شدن قیمت بازار با ارزش ذاتی سکه
پنج‌شنبه هفته گذشته، هر سکه بهار آزادی به بهای 942 هزار تومان معامله شد که افزایشی 2 هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشت. در این روز با وجود افزایش نیم درصدی اونس در بازارهای جهانی و افزایش سه دهم درصدی دلار در بازارهای داخلی، قیمت سکه تنها 2 درصد افزایش پیدا کرد. در این روز در حالی‌که ارزش ذاتی این فلز 6 هزار تومان افزایش پیدا کرد و از 936 هزار تومان به 942 هزار تومان رسید، قیمت سکه بازار تنها دو هزار تومان افزایش پیدا کرد و از 940 هزار تومان به 942 هزار تومان رسید. به این ترتیب اختلاف قیمت ارزش ذاتی این فلز قیمتی با نرخ بازار در روز پنج‌شنبه صفر شد و در این روز برای اولین بار پس از گذشت 10 روز قیمت سکه بازار حباب نداشت. بهای سکه در هفته گذشته بیشتر تحت‌تاثیر رشد جهانی اونس بود و به دلیل نوسانات محدود دلار کمتر تحت‌تاثیر این ارز قرار گرفت. هفته گذشته در برابر افزایش 2.7 درصدی اونس در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازارهای داخلی 1.4 درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که بیشترین افزایش درصدی قیمت در هفته گذشته مربوط به ربع سکه بود. بهای این فلز در این هفته بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد.

  چهارمین روز کاهشی نرخ رسمی
بانک مرکزی در تمام طول روزهای کاری هفته گذشته (به جز روز شنبه) نرخ رسمی خود را کاهش داد. روز پنج‌شنبه بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را 26 هزار و 673 ریال اعلام کرد که کاهشی
 2 ریالی نسبت به روز چهارشنبه داشت. به این ترتیب بانک مرکزی در این روز برای چهارمین روز متوالی نرخ دلار مبادله‌ای را کاهش داد. این در حالی است که آخرین باری که این نهاد نرخ رسمی را در 4 روز متوالی کاهش داده بود به محدوده زمانی 11 تا 16 اردیبهشت بازمی‌گردد. بانک مرکزی در طول هفته گذشته نرخ رسمی خود را مجموعا 6 ریال کاهش داد تا نرخ رسمی دلار در انتهای هفته گذشته با نرخ رسمی انتهای هفته دوم مهرماه یکسان شود.

  عبور دوباره از سطح 3250 تومان
روز پنج‌شنبه قیمت دلار بار دیگر از سطح قیمتی 3250 تومان عبور کرد. به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی‌که هفته گذشته دلار عمدتا در بازه قیمتی 3240 تا 3245 تومان قرار داشت، در آخرین روز هفته، بهای این ارز با 10 تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه به 3255 تومان رسید. این در حالی است که دلار در تاریخ 6 مهر از نرخ 3250 تومان عبور کرده بود، اما با کاهش اخبار تاثیرگذار بر این ارز، بهای دلار از تاریخ 10 مهر به بالای 3250 تومان نرسید و نوسانات این ارز نیز در این مدت کاهش یافت. همچنین با کاهش نوسانات، روز چهارشنبه نرخ دلار نسبت به روز پیشین نوسانی را تجربه نکرد. به این ترتیب شاخص بازار ارز پس از گذشت 40 روز برای اولین بار نرخ روز قبل خود را حفظ کرد.





ارسال توسط اله کریم عباس نیا