حل مشکلات عشایر فقط با ادامه راه بهمن بیگی میسر است.
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

 

 

خبرگزاری مهر: استاندار فارس گفت: ادامه راه بهمن بیگی برای از بین بردن مشکلات عشایر فارس لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی عصر یکشنبه در جلسه شورای عشایر استان فارس یادآور شد: مهمترین مشکل عشایر، آموزش و سواد بود که با حضور و تلاش "بهمن بیگی" این مشکل بزرگ از بین رفت.
وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که از میان عشایری که توسط بهمن بیگی آموزش دیده اند گروه زیادی با مدارک بالای تحصیلی و جایگاه بالای اجتماعی وجود دارند.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز مشکلات عشایر به بزرگی عدم آموزش آنها نیست، گفت: مشکل بهداشت و درمان عشایر به بزرگی سواد آنها نیست که قابل حل نباشد بلکه باید از همان مسیری که "بهمن بیگی" رفت استفاده کنیم تا مشکلات عشایر برطرف شود.

احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید اسکان عشایر درست و با برنامه ریزی باشد تاکید کرد: آنچه که مهم است باید به توانمند سازی عشایر اسکان یافته توجه داشته باشیم.

وی یادآور شد: نباید عشایری که کوچ آنها نوعی اشتغال بود را ساکن کرد و امکانات در اختیار آنها قرار نداد.

استاندار فارس تصریح کرد: زمانی بحث آب شرب عشایر مطرح بود اما امروز بحث آب برای دام های عشایر مطرح است که باید با دقت بسیار به اینگونه موارد توجه داشت.

وی تاکید کرد: امروز عشایر ایران در دنیا نمونه است که باید این زندگی سنتی را حفظ کرد البته به گونه ای که مشکلات آنها برطرف شود.






تاریخ: چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:محمد احمدی، استاندار فارس,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا