یادداشتی در خصوص نحوه تنظیم روابط در منزل
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

نکته بسیار مهمی که در تنظیم روابط در منزل و مخصوصاً با همسر باید در نظر گرفت لج و لجبازی است. بعضی مواقع ما لج و لجبازی خود را به مسائل دیگر ربط می دهیم و این موضوع ریشه مهر و محبت را در خانواده می کند و سردی را حاکم می کند. مرد خانواده نباید در پی ارضای حس مردانه حکمرانی خود به هر طریقی باشد. بعضی از مشکلات خانواده ها در واقع به این مسئله ربط پیدا می کند. مرد خانه مسائل دیگر را مطرح می کند ولی در واقع فقط و فقط به دنبال به کرسی نشاندن حرف و نظر خود است و قصد دیگری ندارد.

اگر در خانواده های امروزی به حس مردانه حکمرانی، بهای بیش از حد بدهیم و تمام روابط ما با این موضوع گره بخورد آنگاه روابط خاص زن و شوهری به این موضوع ربط پیدا کرده و تا زمانی که زن از مرد تبعیت کامل و بی قید و شرط می کند مرد ارتباط عاطفی خوبی با زنش دارد و زمانی که زن مقداری هم تمایل به خواسته های خود پیدا می کند مرد او را طرد می کند و این بسیار مضر است. امروزه در دنیایی نیستیم که بخواهیم زنان تابع محض مردان باشند. امروزه زنان هم رشد کرده اند و از عقلانیت قویتری نسبت به گذشته برخوردارند و باید ظریفتر با آنها برخورد نماییم.

نکته مهمی که وجود دارد مرد باید حس و تمایل حکمرانی خود را به مسائل مرتبط با خواسته های زن قرار ندهد. یعنی اینکه زنان تا حدی تمایل به خودنمایی دارند و این جز ذات آنها است و نمی توان با آن مبارزه کرد بلکه می توان آنها را تعدیل کرد و لذا مرد حس و غریزه حکمرانی و مقتدر بودن خود را باید به طریقی دیگر از قبیل حفظ حریم، نفوذ کلام، شخصیت متعالی، نظافت قابل قبول و ... نشان دهد و مسائل جزئی و بی اهمیت را بزرگ نکند و آن را تبدیل به معضل زندگی ننماید.

باید عاقلانه تر فکر کنیم ما بعضی وقتها به مسائلی گیر می دهیم که فقط و فقط به دلیل تمایل ما به حکمرانی است و دلیل عاقلانه دیگری ندارد.

زنها هم علائقی دارند که جزء ذات آنها و در نهاد آنهاست و مبارزه با ذاتی که خدا در وجود زن قرار داده هیچ عایدی جز به هم ریختن اوضاع و ایجاد بحران نخواهد داشت.






ارسال توسط اله کریم عباس نیا