پيام اقتصادي شماره دو
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

چه كسي مي گويد وضعيت اقتصادي مردم بد است. پس چرا بازار اين همه شلوغ است. نمي تواني در بازار قدم بزني. هزاران تنه مي خوري. اينها چه كساني هستند آيا از كره ماه يا مريخ آمده اند. لذا خدا را شاكريم كه به اندازه ي كافي داريم تا در اين شب عيد به بازار برويم و خريدهاي مورد نياز خود را انجام دهيم. ولي چند نكته را در هر حالت فراموش نكنيد:

1- دوستان طبع ما ايرانيها در خريد بسيار بالاست. لذا اگر نصف آن چيزي كه در ذهن مان هست بخريم نيز كافي است. هميشه هر چيزي را مي خواهيد بخريد مشخص كنيد و فقط و فقط نصف آن را بخريد.

2- متأسفانه خريد در كشور ما بيش از حد جاذبه دارد. بايد اين جاذبه را با تقويت ويژگي هاي معنوي كاهش دهيم. بعضي از بانوان واقعاً از خريد لذت مي برند. در حاليكه آيا مي دانيم اگر لذت از حالت اعتدال خارج شود مضر به حال فرد، جامعه در اين دنيا و آن دنيا است. لذت مادي تا زماني توجيه دارد كه شما نيازهاي ضروري و يك مقدار مي بيش از آن را تأمين كنيد.

3- سعي كنيم به جاي اينكه به بازار برويم و با خريد خود را مشغول كنيم و لذت ببريم مي توانيم به مسجد برويم و با صحبت با خدا لذت ببريم. برويم از جاهاي ديدني و گردشگري و موزه ها ديدن كنيم و اين همه بازار را شلوغ نكنيم. تا قيمت ها اين همه صعودي رشد نكنند.

خبر: موزه اي در شاهين شهر اصفهان پارك خضرنبي برپا گرديده و از علاقمندان دعوت مي شود از آن بازديد نمياند.






ارسال توسط اله کریم عباس نیا