اهميت نماز شب: دنيا مي خواهي نماز شب بخوان، آخرت مي خواهي نماز شب بخوان
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

آیت الله قاضی (رحمه الله):

دنیا میخواهی نماز شب بخوان، آخرت میخواهی نماز شب بخوان
NamazShab[WwW.KamYaB.IR]

رسول خدا (ص):

هنگامی که بنده از رختخواب (نرم و) لذیذ بر میخیزد در حالی که خواب چشمانش را فراگرفته است، تا با خواندن نماز شب خشنودی خدا را فراهم کند، خداوند به وجود او بر ملائکه مباهات نموده و میفرماید: آیا نمی بینید که بنده ام از رختخواب لذیذ برای خواندن نمازی که بر او واجب نکرده ام، برخاسته است ؟ گواه باشید که من او را آمرزیدم.  (وسائل شیعه ج ۸ ص ۱۵۷)

امام صادق (ع):

هیچ عمل نیکی که بنده آن را انجام می دهد نیست، مگر آن که در قرآن ثواب آن مشخص شده است، به جز نماز شب ، که خداوند به لحاظ عظمت ارزش آن ، ثواب آن را مشخص نساخته .

امام صادق (ع):

از شیعیان ما نیست ، کسی که نماز شب نخواند. (وسائل شیعه ج۸ ص ۱۶۲)

می‌فرماید اگر تو بدانی وقتی می‌روی به سجده ، خدا چه‌جوری خوشش می‌آید!

خوابت می‌آید برای نماز شب؟ عیبی ندارد ، نماز شب بخوان بلکه در نماز شب یک چرتی هم بزنی! همچین که چرت می‌زنی خداوند متعال مباهات می‌کند ، می‌فرماید نگاه کنید بندۀ مرا !  نگاه کنید او خسته است ولی آمده درِ خانۀ من، من هم به او واجب نکرده بودم ولی دارد با من صحبت می‌کند.

ملائک هم می‌رسند، خداوند میفرماید: نگاه کنید ملائک! شما شاهد باشید من همۀ گناهانش را بخشیدم، شما شاهد باشید ، فرشته ها میگویند: بابا این بندهات خواب است! خدا از خوابیدن وچرت زدن در نماز شبت هم این‌قدر خوشحال میشود، پس به خاطر خوشحالی او این کار را بکن!

تا حالا به خاطر خوشحالی کس دیگری کاری کردی؟ حالا بخاطر….


 

منبع : کمیاب





تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:نماز شب, آيت الله قاضي, رسول خدا, امام صادق,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا