پرواز یوگی
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

قبل از اینکه بحث اصلی را شروع کنم دلم می خواهد به داستانی در خصوص ابوعلی سینا دقت کنید :

ابن سینا دانشمند وعارف بزرگ همزمان با عارف بزرگ ابوسعید ابوالخیر می زیسته است. بنا به اذعان خودش در عنفوان جوانی درست همان زمان که ذهن پویا وجوان او سر شار از معلومات بوده است . هر زمان که ادعایی دور از ذهن وشگفت انگیز می شنید براحتی آنرا رد می کرد ومی گفت محال است . چرا  که برای هر اتفاقی حتماً باید دلیلی منطقی وجود داشته باشد .

یکروز که ابن سینا به حمام رفته بود اتفاقاً ابو سعید ابو الخیر نیز در حمام بوده است  نا گهان ابوسعید بدون مقدمه بادست به طشت سنگی بسیار بزرگ وپر از آب دروسط حمام اشاره می کند وبا قدرت روحی اش آنرا از زمین بلند می کند. سپس رو به ابو علی سینا کرده و می گوید آیا برای اینکار من نیز باید دلیلی منطقی وجود داشته باشد؟ بعد از این اتفاق جمله زیر شعار ابو علی سینا می شود :

هر وقت چیزی شنیدی که باورش برایت سخت بود فی الفور نگو دروغ است بگو من نمی دانم .شاید راست باشد شاید نباشد. ودر خصوص آن تحقیق کن تا حقیقت آن برایت روشن شود .

کسانی که با یوگا ومراقبه عمیقاْ سرو کار دارند می دانند که غلبه بر جاذبه زمین وپرواز در هوا فقط یکی از صدها ((سیدهی))می باشدکه تمرینات روحی به ایشان عطا می کند اصولاً افرادی که از تمرینات روحی در راه کمال فردی استفاده می کنند براحتی حاضر به نمایش استعدادهای خود نمی باشند و هر گز در این خصوص ادعایی نیز ندارند اما گاه گاهی بعضی ها برای توجیه وروشن شدن دیگران از این نمایشها انجام می دهند البته کسانی نیز هستند که از قدرتهای درونیشان صرفاً برای کسب مادیات استفاده می کنند که علی الظاهر خیلی نیز موفق هستند و به ثروتهای انبوه دست می یابند .

یوگی های واقعی به این گونه افراد که به جادوی سیاه وشعبده بازی می پردازند ((بوگی)) می گویند یعنی کسی که از توانهای روحی اش صرفاً برای مقاصد خود خواهانه و شخصی استفاده می کند ودر حقیقت راه را گم کرده است

 

هر که را اسرار حق آموختند         مهر کردند و دهانش دوختند

 

آیا واقعاً امکان دارد انسان بر جاذبه زمین فائق آید؟و به حالت بی وزنی دست یابد؟

نمونه ها وشواهد این امر (پرواز) آنقدر زیاد است که کسی نمی تواند آنرا ندیده بگیرد

در طول تاریخ نیز انسانهای زیادی قادر به غلبه بر قوه جاذبه بوده اند مثلاً میلارپایکی از یو گی هایی که در تبت می زیسته به این امر اشتهار داشته است .او به مراحلی از قدرت روحی دست یافته بود که می توانست به آسانی به حالت پرواز در آید .

البته اساتیدذن ونینجاهای ژاپنی نیز بدلیل تمرینات زیاد روحی قادر با انجام این نوع کارها بوده اند .

یکی دیگر از افراد مشهور در این رابطه سنت ژوزف بوده که در سال 1603میلادی در ایتالیا متولد شده بود او در کودکی گرایش به رهبانیت داشته بطوریکه اکثر روزهای سال را روزه می گرفته وبه سیر وسلوک معنوی مشغول بوده است  بنا به گفته ها او پس از یک دهه تمرین به قدرتهای زیادی دست یافته بود که پرواز یکی از آنها بوده است او حتی با حیوانات بصورت تله پاتی براحتی ارتباط بر قرار می کرده است اوبارها در مقابل چشم هزاران نفر عملیات پرواز را انجام دادحتی در یکی از این دفعات پاپ اوربان هشتم حضور داشته است وپرواز سنت ژوزف را تائید کرده است.امروزه بیش از صد گزارش مستند از حالت سبکی وبی وزنی سنت ژوزف وجود دارد تا جایی که مردم به او لقب انسان پرنده داده بودند .او حتی یکبار بمدت 2 ساعت مداوم بصورت شناور بود . این مرد بزرگ در 18 سپتامبر 1663 دار فانی را وداع گفت .

 سای بابا پولاوار  (یوگی هند)در مقابل 150 نفر به مدت 5 دقیقه در هوا شناور شد که این اتفاق در یکی از مجلات لندن با شرح کامل وتصاویر چاپ شده است .

یکی دیگر از کسانی که در این زمینه شهرت دارد .دانیل داگلاس هوم مدیوم معروف بوده است البته شهرت اصلی ایشان در زمینه مدیومی و شفاگری بوده است اما بارها در حضور جمع کثیری از محققین ودانشمندان مبادرت به پرواز نموده است .

داگلاس هوم بعنوان بزرگترین مدیوم تاریخ شناخته شده است او هرگز از توانایی اش برای کسب مادیات استفاده نکردوبابت کارهای خارق العاده اش نیز پولی دریافت نکرد

توانایی های این انسان وارسته بحدی زیاد بود که باورش برای خیلی ها بسیارمشکل است او می توانست براحتی جزئیات زندگی افراد را بازگو کند .افرادی چون:ناپلئون ،ملکه ویکتوریا ، پاپ پیوس نهم وچارلز دیکنز بشدت طرفدار او بودند وکارهای اورا تائید کرده اند در سال 1868 دانیل جلسه ارتباط با ارواح برگزار کرده بود . افرادی که در آن جلسه حاضر بودند تعریف کرده اند که در آن روز دانیل به حالت خلسه فرو رفت وناگهان از زمین بلند شدودر هوا شناور شد واز پنجره آپارتمان در طبقه چهارم خارج شد وچند متر دور تر از پنجره در هوا شناور ماند ودر همان حالت با ماسخن می گفت  سپس از پنجره برگشت ودرست در جای اولش فرود آمد.

در خصوص تکنیک پرواز در سال 1978 در کشور سوئیس تحقیقات مفصلی انجام شده که برای اینکار 1800 نفر از 37 کشور جهان که به امر مدیتیشن اشتغال داشتند انتخاب شدند که در میان آنها نام دانشمندان سر شناسی در رشته های مختلف نیز به چشم می خورد .البته به کسانی که چند سال به مدیتیشن مشغول بوده اند در این دوره تکنیک ویژه ( پرواز ) آموزش داده شد تا از سطوح آگاهی درونی برای این عمل استفاده کنند .با استفاده از این سطوح آگاهی انسان براحتی می تواند به خواسته هایش دست یابد .

خیلی از این افراد برای اولین بار این تکنیک را امتحان می کردند که خیلی موفقیت آمیز بود. البته فرد برای رسیدن به حالت بی وزنی کامل باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارد این آزمایشات در شهر اینتر لیکن وتوسط دانشگاههای وابسته به ماهاریشی ماهش یوگی انجام شده است .

در هر صورت تمرینات مراقبه وتمرکز می تواند بسرعت استعدادهای درونی انسان را شکوفا کند واین امر که انسان خلیفه الله در کره ارض است را براحتی اثبات کندوافق جدیدی در مقابل دید انسانها بگشاید وباعث شود که انسان به جنبه های روحانی زندگی بیشتر توجه کند. انشاالله در آینده نیز به جنبه های دیگری از قدرتهای روحی انسان می پر دازیم .





ارسال توسط اله کریم عباس نیا