کلید موفقیت = اعتماد به نفس
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

اعتماد به نفس با ارزش و اعتبار شما رابطه مستقیم دارد. اولین قدم برای ساختن زندگی بهتر و شادی اعتماد به نفس است . اعتماد به نفس باعث می‌شود اطمینان و آرامش شما افزایش یابد. اگر به خود اطمینان داشته باشید به خود احترام می‌گذارید. اگر به خود احترام بگذارید می‌توانید به دیگران احترام بگذارید و روابط خود با دیگران را ارتقاء دهیدو در نتیجه دستاوردها و شادی روحی خود را افزایش دهید.

اعتماد به نفس واقعی از شناخت عمیق و همه جانبه ما نسبت به خود ، محیط و دیگران ریشه میگیرد و هر چه این شناخت بیشتر باشد بر روی اعتماد به نفس واقعی ما اثرات مثبت بیشتری میگذارد. برای افزایش اعتماد به نفس روشهای مختلفی وجود دارد که متخصصان اعصاب و روان به موارد ذیل اشاره میکنند .

1- باور خود: انسان به گونه ایی خلق شده است که وقتی نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد کمتر دچار دلهره و تردید می شود و با قوا و قدرت بیشتر و موثرتری به مواجهه با مشکل ها می پردازد پس در صورتی که مبادرت به تقویت ضعف ها و کاستی ها ی درون و بیرون نماید به خود باوری و جسارت لازم دست می  یابد باید بپذ یریم که ریشه ی بسیاری از نا کامی ها عدم خودباوری است زیرا با توجه به جوهر ذاتی و ویزگی هایی که در انسان نهفته است اگر آدمی چیزی را بخواهد به طور قطع به آن خواهد رسید.خواستن توانستن است.
هیلر ویلمن اندیشمند غربی در این باره می گوید:
طالع و بخت با گنجینه های خود به استقبال کسانی می رود که با اعتماد به نفس وجرات بسیاردر جستجوی حق و حقیقت خویش هستند.
شما می توانید ، اگرباور کنید که می توانید.

2-قبول مسئولیت : انسان در صورتی که مسئوولیت و وظیفه ایی را در حد توان خود در زندگی روزمره بپذ یرد قادر خواهد بود قوای فکری ذهنی و توان جسمی خود را بسنجد و بر ضعف های درون و بیرون خود فایق آمد.
آدمی با قبول مسئولیت های گوناگون در سنین مختلف و به ویزه در سنین کم و در دوره ی نوجوانی قادر خواهد بود به تجربه هایی دست یابد که شاید برخی انسان ها درتمام مدت طولانی عمر به آن دست نیا فته اند.

3-شناخت عمیق از خود در جهت پی بردن به توانائیهای عظیم و پنهان خویش یکی از راه های اساسی افزایش اعتماد ب نفس میباشد .

4-نقاط ضعف خود را نیز باید شناخته و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را به کار بگیریم و در صورتی که این کار عملی نباشد ، با آنها مدارا کنیم یا از طریق دیگر به جبران آن بپردازیم ، مثلاً اگر ناتوانی و محدودیتهای جسمی مادرزادی و ارثی داریم از طریق افزایش توانائیهای علمی یا هنری خود ، این پدیده را جبران نماییم .

5-محیط خود را نیز بهتر بشناسیم تا از آنها در جهت رشد و پیشرفت خود بهتر بهره بگیریم.

6- استعدادهای خود را شناخته و در جهت رشد و شکوفایی آنها گام برداریم و سرانجام در جهت بهتر زندگی کردن از آنها استفاده کنیم .

7-نسبت به توانائیهای واقعی خود ایمان داشته باشیم و در نتیجه از احساس حقارت و خود کم بینی پرهیز نمائیم .

8-از مقایسه کردن خود با دیگران جدا بپرهیزیم و تنها خود را با گذشته های خود مقایسه کنیم و اگر عقب افتادگی یا ایستایی در ما بوجود آمده باشد ، در رفع آنها گام برداریم و همیشه میل به پیشرفت و رشد را مد نظر خود قرار دهیم .

9- با افراد‌ ‌مثبت نشست و برخاست کنید : گاهی اوقات بود‌ن د‌ر جمع افراد‌ی که از خود‌تان هم د‌لسرد‌تر و افسرد‌ه تر هستند‌، بیشتر به ضررتان خواهد‌ ‌بود‌. به جای رفت و آمد‌ ‌با چنین افراد‌ی، سعی کنید‌ ‌با افراد‌ی مراود‌ه کنید‌ ‌که می توانند‌ ‌شما را شاد‌ ‌کنند‌. اطرافتان را از د‌وستانی پر کنید‌ ‌که شما را قبول د‌ارند‌، این می‌تواند‌ ‌سبب شود‌ ‌که شما هم خود‌تان را قبول د‌اشته باشید.
10- یکی دیگر از بهترین عبارات تأکیدی برای ایجاد اطمینان و اعتماد به نفس این است که:
خداوند دوستم دارد، خداوند هدایتم می کند و خداوند راه را نشانم می دهد.
منتظر نشوید تا دیگران به شما اطمینان و اعتماد به نفس بدهند یا تحسینتان کنند .

 





ارسال توسط اله کریم عباس نیا