دکتر اردشیر حسین پور - سخت کوشی و مجاهدت در راه علم(20)
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

õيك نکته بارز شخصيت ايشان این بود كه به علم به صورت مادي نگاه نمي كرد و علم را به خاطر مسائل مادي آن نپذيرفته بود دنبال تحقيقات به دليل بعد مادي آن نبود بلكه علم و تحقيق را به خاطر نفس آن دنبال مي كرد و به علم و تحقيق صرفاً به جهت امرار معاش نگاه نمي كرد، چون اگر اين طور بود تا اين حد نمي توانست در كارش موفق باشد.

õدر راه رسيدن به هدف بي محابا تلاش مي كرد و اهل مصالحه، مدارا و سازش نبود. نيتش را به صراحت اعلام مي كرد و بر سر قول خود باقي مي ماند. جسارت او زبان زد خاص و عام و در عين حال متخلق به اخلاق كريمه بود و مراعات ادب و نزاكت را بسيار به جا مي آورد.

õوقتي كار علمي انجام مي داد، جزوات و كارها را بسيار مرتب تنظيم مي كرد. در پروژه ها دقيق كار مي كرد. ابتدا از نظر تئوريك و علمي به طور كامل روي كاغذ بررسي مي كرد و سپس مي گفت: «انجام مي شود.» و هميشه جواب مي گرفت.

õدكتر فناوري هاي نوين را به خوبي شناخته بود و تأثير اين فناوري را در پيشرفت و توسعه مملكت به خوبي درك كرده بود. به همين جهت تعداد قابل توجهي پروژه هاي تحقيقاتي را در اين زمينه به اجرا گذاشته و يا مطالعه آن را آغاز كرده بود و آن ها را جهت پيشرفت بهتر علم و تكنولوژي به كار برده بود.

õاعتقاد جدي به تلفيق علم و تجربه داشت و عملاً هر موضوعي را كه ياد مي گرفت در جهت كاربرد تجربي آن اقدام مي كرد. معتقد بود كه اگر يك پژوهشگر بخواهد در كار خودش به طور عميق موفق شود. لازم است كاملاً به موضوع علمي آن پژوهش مسلط باشد تا روبنايي و سطحي كار نكند. دست به كار شده بود تا ابداع كند و به عنوان يك پژوهشگر بنيادي و عميق مطرح شود و توليد كننده علم بر معناي واقعي آن باشد.

õبه مطالعه جدي در تحقيقات و علوم پيشرو اهميت مي داد و نه تنها دنبال اطلاعات جديد بود بلكه سعي براين داشت كه اين علوم را به كار برد و جالب توجه اين است كه ضمن اين كه به دنبال اطلاعات جديد بود اما خودش را وابسته به اين اطلاعات نمي دانست و اعتقاد جدي به ابداع و خلق داشت.

õ بسيار اميدوار بود و اگر پروژه را آغاز مي كرد به طور جدي دنبال گرفتن نتيجه لازم از تحقيقات خود بود و به هيچ عنوان راضي به داشتن يك و يا دو پروژه نبود. بلكه در آن واحد پروژه هاي متعددي را اجرا مي نمود و با تمام شدن يكي، پروژه ديگري را آغاز مي كرد كه اين موضوع ناشي از اعتقاد قلبي ايشان به اجراي پروژه هاي بزرگ و گرفتن نتيجه مطلوب بود. شجاعت خاصي در طرح مسائل دشوار و جالب داشت و از تحقيقات جدي و جديد استقبال مي كرد. از خطر واهمه اي نداشت و باتوجه به نظر بزرگان دين، ايشان اين خطر پذيري را جهت رسيدن به اهداف خودش پذيرفته بود. اهل تقليد كوركورانه در علم نبود بلكه ابداع كننده بود و به همين جهت از عظمت پروژه هاي بزرگ هراسي به خود راه نمي داد.

 





ارسال توسط اله کریم عباس نیا