مصاحبه مهندس احمدعلی علی نژاد درباره علل موفقیت خودش
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

جناب آقای علی نژاد لطفا خودتان را جهت آشنایی بیشتر دوستان معرفی نمایید.

بنده خدمت شما و همه عزیران عشایر سلام عرض میکنم . فعالیت شمادرحوزه اینترنت قابل تقدیروستایش است امیدوارم با فرهنگ سازی وحمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده ای نزدیک تمام هم وطنان عزیزمان بخصوص فرزندان ایل قشقایی اشراف کامل براستفاده حرفه ای ازاینترنت داشته باشند.
.       احمد علی علی نژاد طیبی فرزند حسنعلی  از طایفه عمله (زادگاه مردمانی پرافتخاروصاحب نام) وفارغ التحصیل دبیرستان عشایری شیراز می باشم.
متاهل وهمسرم از طایفه کشکولی ودارای یک فرزند پسر به نام پرهام می باشم. 
 
آقای علی نژاد دوران تحصیل را در کجا وچگونه گذرانده اید؟ 
     ابتدایی رادرمدرسه های طایفه طیبی وروستاهای  فدویه وگرمشت بامردمانی دوست داشتنی ,بافرهنگ ولایق سپاسگزاری ویژه گذراندم.
معلمین بزرگواربنده آقایان غلامشاه اکبری زاده- عطاجم نژاد-خونسارطاهری-بخشعلی طاهرزاده –خدابخش علی نژاد-اسماعیل محمدی وعزیزان دیگر جهت تحصیل فرزندان مناطق فوق ازجان مایه گذاشتند بوسه بردستان توانمندشان کمترین تقدیر بنده به نمایندگی از مردم منطقه می باشد.
 باقبولی درآزمون ورودی وارد مدرسه راهنمایی عشایری شیرازشدم وپس ازآن به علت کسب معدل بالا بدون آزمون وارددبیرستان عشایری شدم.
وظیفه خود می دانم ازتمام عزیزان شاغل در مدارس فوق تشکر نمایم.پس از آن وارد دانشگاه صنعت نفت اهواز شدم ودررشته گازبه ادامه تحصیل پرداختم.
پس از طی خدمت نظام وظیفه در شرکت های نفتی جنوب مشغول خدمت شدم و به علت علاقه به رشته مهندسی مکانیک درحین کار موفق به تحصیل وفراگیری مطالب علمی این رشته شدم واکنون به عنوان کارشناس مهندسی مکانیک در صنعت گاز مشغول انجام وظیفه می باشم.
 جناب مهندس چه عواملی را در موفقیت خود موثر می دانید.؟
-در ابتدا بنده خود را شخص موفق نمی دانم وخود راقطره ای از دریا می بینم ولی تلاش جهت خدمت صادقانه به کشورم را وظیفه خود می دانم. موفقیت هر شخص با مساعدت اجتماعی از جمله دولت مردان ومدیران ارشد کشوری ومنطقه ای وطیف وسیعی از افراد جامعه از جمله اقوام و دوستان همراه بوده و حقیر مدیون همه این عزیزان هستم. انصافا به تمام قومیت ها در ایران توجه ویژه ای می شود وراه برای موفقیت بسیار هموار است وکلید آن دردستان توانمند خود شماست. پشتکار ,تمرکز برهدف , فعالیت مستمر,مطالعات موثردر حوزه کاری خود,اعتماد به نفس بالا و مدیریت بر زمان را بدون تاثیر نمی دانم.وقتی کشوری مثل ژاپن  به دلیل جسارت وچالاکی وهمچنین خصوصیت بارزایل قشقایی خودرویی باآخرین آپشن های روز دنیا را به نام "قشقایی" وارد بازار جهانی می کند چرا ما خود راباور نکنیم؟بنده فرازونشیب های زیادی درزندگی ام داشته ام ولی با عبرت ازگذشته باید با تلاش مضاعف خود درخدمت به میهن اسلامی خود کوشا باشم وانتظارم از همه عزیزان همواره همین است.
 مقاله شما به عنوان یک مقاله برتر در چهاردهمین همایش بین المللی نفت ،گازو پتروشیمی پذیرفته شده است.
لطفا مقداری درمورد این همایش و موضوع مقاله رائه شدهتوضیح بدهید.
-چهاردهمین کنگره بین المللی نفت,گاز و پتروشیمی در29-30 اردیبهشت با حضور 1500 کارشناس داخلی و 200 کارشناس خارجی از13 کشور قدرتمند در صنعت نفت ازجمله کانادا,انگلیس ,آلمان, آمریکا,روسیه,فرانسه در هتل المپیک تهران برگزار شد.کنگره فوق هر 5 سال یک بار برگزار می گردد و امسال با محوریت نوآوری در صنعت وتبادل اطلاعات فنی وتخصصی با ارائه مقالات وداوری متخصصین  پژوهشگاه صنعت نفت,اساتید دانشگاه وکارشناسان خارجی برگزار شد. بنده هم با توکل بر خداوند متعال در این کنگره مقاله ای ارائه داده بودم که مورد توجه کارشناسان و داوران  قرارگرفت و موفق به کسب گواهی نامه بین المللی  گردیدم و در کتاب مقالات برتر هم   چاپ گردید. مقاله فوق به زبان انگلیسی بوده و چکیده آن در سایت های اینترنتی ازجمله درگوگل به آدرس زیر http://www.goarticles.com/cgi-bin/showa.cgi?C=2927810   قابل مشاهده می باشد .به نظر بنده این ابتدای راه است وبودجه زیادی از بیت المال  صرف آموزش وتحصیل امثال بنده شده است وما مدیون اجتماعی هستیم وباید این راه را ادامه دهیم حتی خدمتی هرچند کمرنگ .
 - همانطور که میدانید فرهنگ مدرنیسمبه طور گسترده ای فرهنگ های بومی را موردهجوم قرار داده است به
نظر حضرتعالی  مهمترین کارهایی که در حوزه فرهنگ بومی ایلقشقایی در شرایط فعلی میشود انجام داد چیست؟

-به نظر بنده فرهنگ بومی ما با پیشینه عالی وغنی دارای محاسن زیادی می باشد و با همت پدران ومادران, مردان بزرگ وموفقی را پرورش داده است که نشان از غنای فرهنگی می باشد.اما نیاز به اندکی تحقیق وتفحص و تجددگرایی هم دارد.پس نیاز است  بزرگان وکارشناسان قشقایی با مشاوره با هم وهم فکری با افراد خبره و اشراف بر فرهنگ مدرنیسم در فرهنگ اصیل قشقایی تجدید نطر نمایند و باتوجه به نیاز کنونی  جامعه  نسبت به پیشرفت فرهنگی اقدامات موثری انجام شود.به عنوان مثال در فرهنگ کنونی ما از اینترنت استفاده خوبی نمی شود ولی با مطالعه یک کتاب و مقداری آموزش عملی  می توانیم به اطلاعات روز دنیا مجهز شویم  .نمودار رشد فرهنگی ما مطلوب است و لی  باید تلاش نماییم تا پیشرفت چشمگیرتری داشته باشیم.
 حضرتعالی چه توصیه ای به جوانانایل قشقایی برای رسیدن به فله های موفقیتوپیشرفت  دارید.
بنده به عنوان یک هم زبان وفرد کوچک عشایری به جوانان چند توصیه دارم:
با مشورت افراد مورد اعتماد و خبره درزندگی خود برنامه ریزی نموده وبخصوص با مطالعه کافی رشته دانشگاهی یا کسب وکار خود را انتخاب نمایند.
تمام اطلاعات حوزه کاری خود را بیاموزند برای گوهر گرانبهای وقت ارزش زیادی قائل شوند .مدیریت برزمان رافراموش نکنند و کل زمان بخصوص زمان های کم استفاده یا بی استفاده خود را مدیریت و برنامه ریزی نمایند. عوامل منع موفقیت را شناسایی وبرطرف نمایند.در دوحوزه کامپیوتر و زبان انگلیسی
حد الامکان فعالیت مستمر داشته باشند. مطالعه کتب مفید رافراموش نکنند.مدیریت برحافظه خود داشته باشند وهرچیز کم ارزش را به حافظه نسپارند.
 سخن پایانی شما را دوستداریم تقدیم کنیم به معلم بزرگ ایل قشقاییمرحوم محمد بهمن بیگی لطفا دراین موردهم
مطالبی بفرمایید
حقیر خیلی کوچک برای اظهار نظر در مورد این اسطوره فرهنگی ایلمان هستم. با فروتنی کامل به پاس خدمات فرهنگی این مرد شریف وشاگردان وی این موفقیت بین المللی را به ایشان تقدیم می نمایم . باورم نمی شود قله های استوار زیر خاک فراموش شوند.
 
در پایان تشکر می نمایم از ازبذل توجه شما به موفقیت کوچک علمی بنده وامید موفقیت های بزرگ  فرزندان این مرز وبوم بخصوص عزیزان قشقایی آرزوی قلبی بنده می باشد.
برگرفته از سایت پژ<هشنامه ایل قشقای با تشکر از زحمات روح ا... اژدری





ارسال توسط اله کریم عباس نیا