موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

حراست از اندیشه عاطفی و ذخیره انرژی برای استقلال مالی ضروری است. به عبارت دیگر برای توانگری پایدار باید شهامت متفاوت بودن را دست کم برای مدتی داشته باشید. لحظه یی که انسان باید از خودش دل و جرأت نشان دهد لحظه یی که در معرض خطری شدید است. آدمی برای پیروزی چشمگیر باید آماده و مشتاق خطر فراوان باشد. این بدان معناست که باید دارو ندار خودش را در معرض آزمایش قرار دهد.

البته این به معنای زندگی منزوی و یا گوشه گیری از دنیا نیست. کاملاً برعکس، به معنای یک زندگی شادمانه و رضایت بخش و سرشار از نشست و برخاستهای موافق و هماهنگ و عاری از هرگونه فعالیت غیرلازم است. وقتی تصمیم می گیرید که از نظر مالی مستقل شوید بیدرنگ ذهنتان را به این که«مردم چه فکر می کنند» می بندید و شهامت تمرکز بر هدفتان را پیدا می کنید.وقتی به سوی توانگری پیش می روید دیگر اهمیت نمی دهید که همکاران پیشین شما چه فکر می کنند زیرا بی تردید هرچه بگذرد همراه با گسترش نگرشتان، آشنایان و روابطی تازه و رضایت بخش تر و هماهنگ تر خواهید آفرید.

بیشتر مردمان موفق، بزرگ می اندیشند و خودشان و همکارانشان را محدود نمی کنند. اگر می خواهید از بسیاری از اندیشه ها و باورهای حقیر رها باشیدبزرگ اندیشیدن را آغاز کنید. حواستان را متوجه استقلال مالی کنید تا کسانی که کوچک می اندیشند از سر راهتان کنار بروند. در این راه دوستانی پایدار خواهید یافت که به شیوه یی دلپذیر به یاریتان می شتابند تا از نردبان ترقی بالا بروید.

فکر نکنید آنهایی که ما را در دستیابی به اهدافمان دلسرد می کنند و زبان به نصایح می گشایند حسود و یا دشمن ما هستند بلکه آنها به علت اینکه فراتر از عادت های دنیایی را مشاهده نمی کنند فکر می کنند ما راه خطا می رویم و به همین خاطر زبان به نصیحت گشوده و از نظر خودشان برای ما دلسوزی می کنند. همه خوبی ما را می خواهند ولی چون تحت تأثیر افکار حقیر و بی ارزش هستند آدرس غلط می دهند.

این بود قسمت دوم استقلال مالی منتظر قسمت سوم باشید.




تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:اندیشه عاطفی, توانگری, نصایح, فکر, تمرکز,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

امروز من از هرگونه دغدغه منفی و خنثی خالی هستم و ذهن و فکر خود را برای هرچه خوبی است به سوی خود خالی می بینیم. من ذهن خود را برای رشد و پیشرفتی افزون تر آماده کرده ام و به همین خاطر فکرهای حاشیه ای، بی ارزش و دست و پا گیر را دور ریخته ام و حتی برای رهایی و آزادگی بیشتر مقداری از آنچه در درون خانه اضافه دیدم دور ریختم. لذا رشد و پیشرفت روزافزون تحت حمایت و لطف و قدرت بی نهایت الهی به سوی من می آید.

من امروز شاد و شاد هستم و هیچ فکر منفی نیست که بتواند ذهن دقیق و پویای مرا متأثر سازد.

شعار من «ثروت، سلامتی و موفقیت است» است.




تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:ذهن, فکر, دغدغه, افکار منفی, موفقیت, ثروت, سلامتی,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به نام خدا

امروز من تصمیم های جدیدی گرفتم.  تصمیم هایی که شاید اگر به دیگران بگویی بخندند ولی ما نباید به این خنده ها توجه کنیم بلکه باید تصمیم بگیریم. دیگران بیخود نگران ما هستند در حالی که هیچ نقشی نمی توانند در زندگی ما داشته باشند. ماها کلاً عادت داریم نگران دیگران باشیم اولاً به ما ربطی ندارد ثانیاً کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. لذا به نگرانیهای دیگران توجه نکنیم آنها تحت تأثیر نداشته های خود هستند و به همین خاطر نداشتن را هنر می بینند و هرگونه ابتکار یا خلاقیت را خطرناک می شمرند. لذا نترسیم و تصمیم جدید بگیریم یا اینکه راهبردمان در زندگی این باشد که هر روز تصمیمهای جدیدی در زندگی داشته باشیم. خلاصه باید جرأت داشته باشیم. تصمیم گیری نیاز به جرأت دارد.

خوب بودن تصمیم مرحله بعدی کار است. تصمیم اگر خوب باشد خوب است. باید شرایط یک تصمیم خوب را بدانیم. بعد از این مراحل توکل کنیم. توکلت علی ا... .

من تصمیمهایم را نمی گویم ولی یک تصمیم خیلی فوق العاده گرفتم. تصمیم را به هیچ کس نمی گویم چون افراد زیادی هستند که من را دوست دارند ولی تحت تأثیر زمان و مکان و حواس مادی هستند تلاش خواهند کرد تا من را از این تصمیم بازدارند و تصمیمم را تکه پاره کنند البته قصد آنها خیر است ولی چون آگاهی ندارند اینکار را می کنند فکر می کنند به من خوبی می کنند.

لذا تصمیم هایتان را به هیچ کس نگویید به دلائل مختلف تصمیم های شما را تکه پاره می کنند و سعی در شکستن اراده شما دارند. یکی دو تا هم نیستند آنها تلاش می کنند.

پس تصمیم هایتان را مخفی نگهدارید و بگذارید فقط خودتان بدانید چه تصمیمی گرفته اید. اگر تصمیم های خود را مخفی نگهدارید یک لذت دیگری دارند و باعث ایجاد انرژی هستند موقعی که تصمیم را می گویید مانند این است که خود را دشارژ کرده اید.




تاریخ: دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:تصمیم, راهبرد, ,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

از وفور نعمت خدا که پیوسته در زندگیم متجلی می شود به وجد می آیم. از برکت بیکران خدا که اینجا و اکنون بیش از اندازه مورد نیازم جلوه گر می شود سپاسگزارم.




تاریخ: پنج شنبه 23 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

در نامه ی31 امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) بسیار زیبا به قانون جذب اشاره شده است. در این خطبه این گونه نوشته شده است که:بدان خدایی که گنج های آسمان و زمین در دست اوست، به تو اجازه ی درخواست داده، و برآورده کردن آن را به عهده گرفته است . تو را دستور داده که از او بخواهی تا ببخشاید. درخواست رحمت کنی تا ببخشاید و خداوند میان تو و خودش کسی را نگذاشته است تا حجاب و فاصله پدید آورد. و از گنجینه های رحمت او چیزهایی را درخواست کن که جز او کسی نمی تواند ببخشاید، مانند: عمر بیشتر، تندرستی بدن و گشایش در روزی. سپس خداوند کلیدهای گنجینه های خود را در دست تو گذاشته است که به تو اجازه ی دعا کردن داد، پس هرگاه خواستی می توانی با نیایش، درهای نعمت خدا را بگشایی، تا باران رحمت الهی بر تو ببارد. هرگز از تأخیر (دیر شدن) برآورده شدن نیاز، نا امید مباش، زیرا بخشش الهی به اندازه ی نیت است. گاه، در برآورده شدن نیاز دیرتر می گردد تا پاداش درخواست کننده بیشتر و جزای آرزومند کامل تر شود، گاهی درخواست می کنی اما پاسخ داده نمی شود، زیرا بهتر از آنچه خواستی یا در وقت مشخص به تو خواهد بخشید، یا برای بخشش بهتر از آنچه خواستی، درخواست برآورده نمی شود، چه بسا خواسته هایی داری که اگر داده شود مایه ی هلاکت دین تو خواهد بود، پس خواسته های تو، به گونه ای باشد که جمال و زیبایی تو را تامین و رنج و سختی را از تو دور کند، پس نه مال دنیا برای تو پایدار و نه تو برای مال دنیا خواهی ماند.
قانون جذب یعنی اینکه تو بخواهی بدون اینکه فشار روحی و عصبی به خودت وارد کنی. ما آفریده شده ایم تا بهره مند شویم و آفریده نشده ایم تا زجر بکشیم. این خود ماییم که باعث می شویم بدبختی و فلاکت به سوی ما بیاید. پس همین را بدانیم که هرچه بخواهیم خدا به ما خواهد داد بلکه بیشتر هم خواهد داد. خداوند ما را آفریده تا فیض و رحمتش تجلی پیدا کند و در این میان ما باید راحت و آرام از او بخواهیم.
از یک نفر پرسیدند آیا از عملکرد اداره پست راضی هستی؟ گفت: خیر. گفتند: چرا؟ گفت: من یک ماه پیش برای یکی از دوستانم نامه نوشته ام ولی هنوز نرسیده است. گفتند: نامه را به کدام شعبه داده ای؟ گفت: به شعبه ای نداده ام بلکه توی جیبم است.
یعنی اینکه موفقیت و خوشبختی را باید بخواهید. قانون این است که بخواهی تا داده شود. البته در کمال آرامش و اطمینان و یعقین داشته باشی که جواب داده خواهد شد. «ادعونی استجب لکم».



تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:قانون جذب, علی(ع), اسلام,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

یکی از آرزوهای همه کسانی که دارای اندیشه توانگر هستند این است که بتوانند روی پای خود بایستند و از نظر مالی مستقل باشند. فقر یکی از ترسهای نوع بشر است و بسیاری از مردم با وجود توانگری بی نظیر عصر ما با تنگدستی دست به گریبانند.

به محض اینکه قدرت اندیشه توانگر را دریابید پی می برید که امکان استقلال مالی آنقدرها هم دور نیست و تنها به دیگران تعلق ندارد و می تواند از آن شما نیز باشد!

عبارت«استقلال مالی» لزوماً برای همه معنایی یکسان ندارد. اساساً معنای استقلال مالی، آزادی مالی است. شاید استقلال مالی برای شخصی صرفاً شغلی قابل اتکاء با درآمدی مناسب باشد که از طریق آن بتواند از عهده تعهدات مالی اش برآید و امور روزانه اش نیز بگذرد. اما شاید شخصی دیگر در مقیاس یک میلیونر بیندیشد. به هنگام پیشرفت مالی، مفاهیم و اندیشه هایی که درباره استقلال مالی دارید نیز می گسترند و طبیعتاً آرزومند آزادی مالی عظیم تر و افزون تری می شوید.

از این رو این آرزو که انسان بتواند روی پای خود بایستد و از نظر مالی مستقل باشد آرزوئی الهی که در فطرت عاطفی و عقلانی آدمی به ودیعه نهاده شده است تا موجب پیشرفت او در زندگی شود. آرزوی استقلال مالی، خواه برای یک درآمد هفتگی مناسب و خواه به اندازه یک میلیونر، آرزویی الهی است که نباید سرکوب شود، بلکه باید به صورتی سازنده عیان و بیان گردد. زیرا تنها در این صورت آدمی می تواند خرسندی و توفیقی را که خواست خداست تجربه کند.

اگر می خواهید به سمت استقلال مالی حرکت کنید نارضایتی از وضع موجود با حفظ آرامش و صفای الهی، نخستین گام به سوی استقلال مالی است.اگر نمی توانید امور را به همان صورتی که هستند بپذیرید خیلی هم عالی است! این قدرت را دارید که از طریق اندیشه و عمل توانگر، این وضع را به چیزی بسیار بهتر و رضایتبخش تر بدل سازید. این نارضایتی می تواند کلید استقلال مالی شما باشد، البته اگر جرأت کنید و آن را به کار بگیرید.

بعد از این تصمیم گیری که در زندگی کمتر از بهترین را نپذیریم - یعنی راز دیگر استقلال مالی - شاید قانون تمرکز و حراست از اندیشه و مراقبت از عواطف باشد. شاید افرادی را دیه باشید که برای مدتی توانگر می شوند اما ناگهان بنیادشان بر باد می رود و چنان اوضاع مالی شان خراب می شود که نمی توانند سربلند کنند. اگر با دقت به یکایک این موارد بنگرید می بینید عواطف و گرایشها و شیوه زندگی آن اشخاص به ناگاه پراکنده شده است. از این رو، توانایی قابل توجهی را که قبلاً برای توانگری داشتند از دست داده اند.

همه ما دارای عواطف و احساسات می باشیم، و احساسات ژرفمان می تواند شکوفایی اقتصادی یا ورشکستگی مالی ما شود، عواطف آدمی قدرتی خدادادی است که باید مراقب آ«ها بود تا به راه درست برود. عواطف انسانی همان حراستی را می خواهد که معدن طلا؛ زیرا به راستی غنی ترین معدن طلائی است که می توانید در زندگی داشته باشید. اندیشه و عواطف و اعمال پراکنده موجب پراکندگی اقتدار ذهن می شوند که به نوبه خود انرژی جسمانی شما را که برای توانگری نیاز دارید به تحلیل می برد. انرژی مغز شما را نیز می گیرد و آنگاه نمی توانید به اعمال سودمند دست بزنید یا برنامه هایی مفید طراحی کنید. انگیزه های عاطفی شما را نیز می مکد و آنگاه نمی توانید برنامه هایتان را به کار وادارید.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

برای خودسازی باید بر روی پندار، گفتار و کردار نیک تمرکز کنیم. پندار همان چیزی است که ما می پنداریم. پنداشت ما آینده ما را می سازد. پس باید پنداشت خود را تصفیه کنیم. علت و  مایه پنداشت ما چیزهای مختلفی است که باعث تشکیل پنداشت می شود. رشد و تعالی پنداشت ما برای موفقیت ما بستگی به این عوامل مختلف مثلاً نحوه تربیت، محیط، ژنتیک و ... دارد که از حوصله این بحث خارج است.

افکار متنوع و مختلفی از ذهن ما عبور می کند. اگر در زیر سایه درخت پنداشت، افکار سالم، قابل قبول و سازنده باشدحداقل اولین مرحله ی رشد ما با موفقیت همراه بوده است. تجربه نشان داده است که پنداشت صحیح غالباً به نتیجه صحیح منجر شده است. لذا هر انسانی باید خود را برای داشتن یک پنداشت صحیح آماده کند که در دین اسلام به نیت تعبیر شده است. الاعمال بالنیات.

پنداشت صحیح به طراحی یک فکر سالم نیاز دارد. اگر طراحی فکر سالم، هدفمند نباشد حداقل منجر به رعایت قوانین و قواعد هستی می شود و اگر هدفمند باشد باعث رشد و تعالی قابل توجه می شود. شما اگر اراده کنی کسی نخواهد بود که مقاومت کند. مقاومت نتیجه نگرش ناقص ماست. اگر خوب توجه کنیم آنها از نظر خود خوبی ما را می خواهند.

پنداشت دنیامدار اگر هدفمند باشد به رشد دنیایی منجر می شود و اگر هدفمند نباشد احتمال عدم رعایت قوانین و قواعد هستی وجود دارد.

پس وظیفه ماست که بر روی فکر خود کار کنیم. فکر خود را طراحی کنیم نه آنچه به ما تلقین شده یا در اثر تربیت یاد گرفته ایم بدون تفکر و طراحی به کار بندیم که یقیناً موفق نخواهیم شد.

پنداشتی که باری به ره جهت باشد نتیجه باری به هر جهت همراه دارد و رشد و تعالی با آن همراه نیست.

ما اکثراً گفتار را دست کم می گیریم. امروز ظهر که به منزل رفتم دخترم می گفت معلم در کلاس گفت بچه ها شما دو تا زبان و دو تا گوش دارید ولی یک زبان دارید. باید گوش دادن و دیدن شما حداقل دو برابر حرف زدن شما باشد. اگر همین نکته را رعایت گفتیم گفتار ما نیک خواهد شد.

کردار نیک هم نتیجه آشکار پندار و گفتار نیک است کسی که در دو موضوع اول نیک باشد در عمل نیز نیک خواهد بود.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

صبح را با نام خدایی آغاز می کنم که آغاز و پایان زندگی به دست اوست و نیروی لایزال اوست که بر همه چیز سیطره و تسلط دارد و هرچه رخ دهد از حیطه او خارج نیست. یعنی همه چیز در حیطه و اختیار اوست و در واقع همهم چیز از اوست.

او بی نهایت است و قدرتی نامحدود که در ذهن بشر نگنجد. آرامش و صفا توسط او در زندگی ها جاری می شود و عشق و تمدن برپا می گردد. اوست که می داند چی به چی هست و چی به چی نیست و از سر و ته هر کار آگاه است بلکه هر چه اتفاق می افتد ریزریز و پیوسته اطلاع دارد بلکه با خود او همه چیز رخ می دهد.

او هماهنگ در همه چیز جریان دارد و در واقع همه چیز از اوست و چیزی خارج از او وجود ندارد چرا که اگر چیزی خارج از او وجود داشته باشد او محدود می شود. همه آنچه در هستی است زائیده تجلی اوست.

اوست که رشد و پیشرفت ما را رقم زده و نعمت و برکت را در زندگی ما جاری کرده است. اوست که با آرزوها و رؤیاهای ما هماهنگ است و آ«ها را به سرانجام می رساند. اوست که موفقیت، سلامتی و ثروت را برای ما در این هستی لایتناهی گسترده و ما را به بهره برداری از آن دعوت کرده است.

خدا آنچه برای ما می خواهد فقط و فقط خوبی است چون ما جزئی از او هستیم. خیلی وقتها ما برای خودمان ندانسته بدی می خواهیم ولی او برای ما خوبی می خواهد یعنی او از ما به ما مهربان تر است چون او بر همه چیز تسلط دارد و صلاح و مصلحت ما را او بهتر از ما می داند.

پس بهتر اینکه ما وظایفی را که تشخیص می دهیم انجام دهیم و بقیه را به خدا بسپاریم. یکی از مشکلاتی که در جامعه بشری وجود دارد کینه است. کینه یعنی اینکه یک کسی را مهمتر از خدا بدونی و او را دارای نقشی فراتر از یک موجود فرض کنی. هیچ کسی این قدر قدرت ندارد که بخواهی او را مؤثر فرض کنی و لذا کینه زائیده فیلترهای ذهنی است که بر روی حواس ما گذاشته شده و عامل یک کاری را ما کسی می بینیم که در واقع او نیست. البته ممکن است او وظایف خود را درست انجام نداده است ولی دیگر گذشته و نکته اینجاست که هیچ کس آنقدر مهم نیست که بخواهد عامل کاری قرار بگیرد که ما او را مسئول بدانیم و نسبت به او کینه داشته باشیم.

کینه از عدم آگاهی است. کینه یک مسئله کاذب و به خاطر غفلت است. لذا دقت کنیم.




تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:کینه, هماهنگی, عدم آگاهی,عشق, نعمت و برکت الهی,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

سپاس می گزارم که همه تعهدات مالیم از راههای شگفت خدا بی درنگ بطور کامل پرداخت می شود. سپاس که هر روز از هر جهت دولتمندتر و غنی تر می شوم.




تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

سپاس می گزارم که همه تعهدات مالیم از راههای شگفت خدا بی درنگ بطور کامل پرداخت می شود. سپاس که هر روز از هر جهت دولتمندتر و غنی تر می شوم.




تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا