موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

کسانی می گویند مگر ایرانی موفق هم وجود دارد که شما نام وبلاگ خود را به این نام گذاشته ای. خوب نمی خواهیم در مورد گفته های این عزیزان نقد و بررسی کنیم ولی لازم است در این خصوص نکاتی را به استحضار برسانیم.

ریشه های هر ملتی را نمی توان قطع کرد تاریخ این را نشان داده است. مطالعه وضعیت ملت هایی که تحت اشغال قرار گرفتند ولی موجودیت و هویت خود را حفظ کردند. کشور و ملت ایران هم از این امر مستثنی نیست و با توجه به اینکه در طول تاریخ مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته و در آن تمام زیرساختهای خود را از دست داده ولی دوباره رشد کرده و حتی مهاجمین را تحت تأثیر قرار داده است و این نشان از غنای فرهنگی ملت ایران دارد. در حالیکه قدرت دست مهاجم است ولی از لحاظ فرهنگی مغلوب می شود و حتی بعضی از این مهاجمین به جبران یاغیگریهای اجداد خود می پردازند.

ملت ایران همیشه صلح طلب و یگانه پرست بوده است و این را همه می دانیم و مطالعه تاریخ بیانگر این مطلب است که مورد وثوق است. ملت ایران از دیرباز آزاده بوده و آزادیخواه محسوب می شده است.

از همه مهمتر در بین رجال ایرانی در اعصار مختلف افرادی وجود داشته اند که مسیر تاریخ را عوض کرده اند مگر کتابهای ابوعلی سینا تا دهه های پیشین در بهترین دانشگاههای اروپایی تدریس نمی شد. اکتشافاتی مهمی که در علوم مختلف توسط دانشمندان ایرانی به وقوع پیوسته همه بیانگر حضور فضای موفقیت و رشد در میان ایرانیان بوده است منتهی در طی قرون اخیر به دلائلی ایران عقب ماند و این قابل جبران است.

افراد موفق ایرانی در بیشتر نقاط دنیا وجود دارد و در ایران خودمان هم افرادی همچون پروفسور حسابی، کاظمی آشتیانی، احمد آرام، اردشیر حسین پور و شهید دکتر شهریاری و شهید دکتر رضائی وجود دارند که بررسی و مطالعه زندگی آنها می تواند سرمشقی برای جوانان و طالبان پیشرفت باشد.

پس وبلاگ «موفقیت به سبک ایرانی نه تنها به جاست بلکه همه ما در این مورد کوتاهی و قصور داشته ایم. ما از زندگی افراد موفق خارجی هم استفاده خواهیم کرد و علم را هر جا باشد ولو در چین یاد خواهیم گرفت ولی اصلاً نمی توانیم گذشته روشن خود را زیرسئوال ببریم.

گذشته روشن قطعاً در آینده ای روشن تر تأثیر خواهد داشت اگر از این مقوله خوب استفاده کنیم.

خلاصه اینکه ما باید بر داشته های خود آگاه باشیم در آن صورت بهتر می توانیم برای رشد و تعالی خود هدفگزاری و برنامه ریزی کنیم.






تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:موفقیت به سبک ایرانی, سبک ایرانی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا