موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

 

مقدمه
اعتراف می کنم که نوشتن در مورد استاد محمد بهمن بیگی علی رغم منابع فراوانی که وجود دارد بسیار سخت است. او کسی است که نهضت علمی سوادآموزی عشایر را در لابلای کوه ها، تپه ها، کتل ها، دشتها و راههای صعب العبور به راه انداخت و ...


ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

واقعاً "موفقیت در کار" فرمولی دارد؟

 موفقیت 

1-     فرمول 

موفقیت  در کار آسان است: کمی زودتر ازدیگران کار را شروع کنید، کمی سخت کوش تر از دیگران باشید و کمی دیرتر از دیگران محل کار خود را ترک کنید.

2-      ذهن خود را مدام با تصاویر 

سلامتی ، شادمانی و سعادت  که آرزوی آن را دارید پرکنید.

 مؤدبانه بپرسید. مشتاقانه بپرسید. قاطعانه بپرسید. دوستانه بپرسید. صمیمانه بپرسید . کنجکاوانه بپرسید. و به یاد داشته باشید که آینده متعلق به آنهایی است که می پرسند.

3-     موفقیت شغلی هنگامی آغاز می شود که دقیقاً مشخص کنید 

شغل  ایده آلتان چیست؟

4-     رؤیاهای بزرگی را در سر بپرورانید . تصور کنید که در هیچ زمینه ای محدودیتی ندارید و سپس قبل از آن که تصمیم بگیرید چه کاری برایتان ممکن است، تصمیم بگیرید که چه کاری مناسب ودرست است.

5-     با ایده آل خود شروع کنید

شغل ، زندگی و محیط کاری ایده آل خود را توصیف کنید.

6-     شاید مهمترین واژه در 

موفقیت  و خوشبختی  این باشد:«بخواه!».

7-     از دیگران آنچه را که می خواهید طلب کنید. از آنها کمک بگیرید. اطلاعات لازم را کسب کنید. با آنها مشورت کنید. نظرشان را بخواهید و هرگز از خواستن و پرسیدن نترسید.

8-     مؤدبانه بپرسید. مشتاقانه بپرسید. قاطعانه بپرسید. دوستانه بپرسید. صمیمانه بپرسید . کنجکاوانه بپرسید. و به یاد داشته باشید که آینده متعلق به آنهایی است که می پرسند.

9-     به دنبال شغلی که دوست دارید باشد. حقوقی را که می خواهید طلب کنید. به دنبال قبول مسئولیت ها و پست هایی که دوست دارید باشید.

10- هر چقدر شغل یا کارتان را بهتر و دقیق تر مشخص کنید، آن را آسان تر به دست می آورید.

11- از طریق برنامه ریزی، تحقیق و استفاده از راه کارهای کارآمد موجود در زمینه پیشرفت شغلی ، کنترل کامل مسیر زندگی خود را به دست بگیرید.

12- همیشه پس ازمصاحبه یک نامه تشکر آمیز برای آن سازمان بفرستید. این کار اغلب اوقات شرایط را به نفع شما تغییر می دهد.

13- اگر واقعاً مایلید در سازمانی شروع به کار کنید، برای آنکه استعدادها و ارزش های خود را به اثبات برسانید پیشنهاد یک ماه کار بدون حقوق بدهید.

14- در طول ساعات کار، پیوسته مشغول کار باشید. سعی کنید در محل کار خود به پُر کارترین فرد مشهور باشید.

15- با مشهور شدن به عنوان پر کارترین فرد سازمان سریع تر ازهر طریق دیگری مورد توجه تصمیم گیرندگان اصلی سازمان قرار می گیرید.

بخش اجتماعی سایت تبیان




تاریخ: دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:موفقیت, سلامتی, شادکامی, شغل, کار,شادمانی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

به نام نیروی هماهنگ کائنات

زندگینامه دکتر اردشیر حسین پور

دانشمند بی نظیر قرن معاصر ایران

روي سخن اين کتاب با کساني است که در جستجوي راهي براي موفقيت در امور دنيا و آخرت خود بوده و مي‌خواهند در عين حال که به موفقيت­هاي دنيوي مي‌رسند، سالک راه خدا نيز باشند. و همچنين براي کساني که در زندگي طعم نااميدي، ناخشنودي، عدم جسارت و غم نرسيدن به تعالي را چشيده و تجربه کرده‌اند. اميد است که اين اثر بر جاده­ي زندگي همه­ي خوانندگان، پرتوئي از انوار الهي تابانده و الهام­بخش، حيات­افزا، جهت­دهنده و هدف­بخش باشد.

اين کتاب در مورد زندگاني مردي است که الگوي وارسته­اي از يک شخصيت بارز علمي ‌‌و خدايي بود. او جايگاه خداوند را در زندگي در اميدها، اراده، الهامات و موفقيت‌هايش به­خوبي درک کرده بود. او فهميده بود که موفقيت به عنوان موهبت الهي، خارج از دسترس نيست و هر کس با تلاش مناسب به آن دسترسي خواهد داشت.

او با زندگي پرشکوه علمي ‌‌‌و اخلاقي­اش به همه نشان داد که انسان چگونه  مي‌تواند در زندگي موفق شده، قله‌هاي شکوه و پيروزي را فتح کرده، رستگاري دنيا و آخرت را به دست آورد. او به عنوان مردي خداجو، خداپرست، عالم و آگاه توانست با استفاده از قدرت نگرش علمي ‌‌و همه جانبه­ي خود، علوم را بشکافد و جايگاهي عظيم و بلند در سلسله جبال دست نيافتني علم و دانش به دست آورد.

اينکه عنايت و توجه خداوند همواره شامل حال اين مرد بزرگ بوده است، از زندگي نمونه­ي او، رفتار، گفتار و عملکرد منحصر به­فرد و متعالي­اش نمايان بود. تعالي­اي که زبانزد خاص و عام از اقوام و آشنايان و همکاران و شاگردانش بود.

او علم را با ايمان آميخته و مسير موفقيت را با آشنايي به حقايق و معارف الهي يافته بود. بعضي از کارهاي علمي ‌که شايد براي انجام آن حداقل به يک­سال وقت نياز باشد، در مدتي بسيار کمتر از آن به انجام مي‌رساند. بسياري از کارهاي علمي ‌‌که ايشان به نتيجه رساند، به معجزه مي‌ماند و در آن زمان کم باعث تعجب و حيرت همگان مي‌شد. اين نشان مي‌دهد که او چنان از لحاظ معنوي فرهيخته بود که در جريان واقعيت مسائل قرار داشت.

آنهايي که خدايي­اند و به بينش و بصيرت الهي مسلح بوده و به يقين و اطمينان در شناخت خود و خداي خود رسيده‌اند، هميشه کوتاه­ترين و مؤثرترين راه براي آنها به­راحتي قابل شناسايي است. آنها با چشم بصيرت و با قدرت و تفکر دروني خود به­راحتي به بهترين راه حل براي رسيدن به موفقيت و شکوه و رضايت حق مي‌رسند.

دکتر حسين­پور در دي­ماه سال 1341 در تهران به دنيا آمد. دوران کودکي خاطره­انگيز او همه به­روشني حکايت از اين داشت که وي داراي آرمان­هاي متعالي بوده و صاحب نبوغ است. وقتي در سن نوجواني- دوران دبستان - مي‌بيند که دانش­آموز يهودي تغذيه دانش­آموزان مسلمان را به قيمت نازل خريداري و جمع­­آوري مي‌کند تا براي بچه­هاي يهوديان در اسرائيل ارسال کند با او برخورد مي­کند و اين عمل او را ناجوانمردانه مي­داند و کار به­جايي مي­کشد که مادر دکتر مجبور مي‌شود مدرسه دکتر را تغيير دهد. همين اتفاق کافي است تا مشخص ‌شود آرمان­هاي متعالي، افکار و اهداف بلند همچون عدالت خواهي از اول در وجود ايشان از طرف خداوند به وديعه گذاشته شده است و ضمير او پر از روشني و نور الهي بوده است. هدف دکتر از اين اتفاق به­خوبي مشخص است. او نژاد پرست نيست، بلکه به انسانيت مي­انديشد. اين اتفاق در زماني که زمين و زمان از اسرائيل حمايت مي­کردند رخ داد.

استنباط اين است که عقيده­ي دکتر اين بوده که نمي­توان کسي را به خاطر اينکه نيازمند است از رفاه اجتماعي محروم کرد يا اينکه نمي­توانيم حق و حقوق ملتي را به خاطر ضعف و ناتواني پايمال کنيم. هر انساني ابتدا در مقابل خويشتن، سپس خويشان، بعد هموطنان و در مرتبه­ي بعدي همکيشان و در نهايت در مقابل جامعه جهاني مسئول است و همه­ي اين مسئوليت­ها ابزار کسب رضايت الهي است که هدف غايي آفرينش است.

اولين وظيفه­ي ما در زندگي خودسازي است. تا زماني که خود را نساخته­ايم نمي­توانيم منشأ خير و برکت براي ديگران باشيم. بعد از مرحله­ي خودسازي، انسان بايد به طور منطقي و عادلانه بدون اينکه اجحاف يا ستمي در حق ديگران صورت گيرد به فکر نزديکان و خويشان باشد. بعد از اين مرحله انسان مي­تواند در جامعه خويش در سلسه مراتب بالاتر تأثيرگذار باشد. لذا دکتر در اولين مرحله، جلوگيري از تضييع حق همکيش و هموطن خود را امري ضروري و لازم مي­داند.

او از مادري پاک و نمونه از طايفه  لر و پدري جوانمرد از اهالي کرد متولد شد. پدر و مادرش بيشترين دقت را براي تربيت او به عمل آوردند. دوران تحصيلات ابتدايي را در دبستان آسماني شيراز گذراند. كسب عنوان دانش­­آموز برتر استان فارس و دريافت تقديرنامه از وزير وقت آموزش و پرورش، از اولين افتخارات علمي‌اش به حساب مي‌آيد. دوران تحصيلات راهنمايي و دبيرستان را با كسب رتبه اول در تمامي ‌‌‌پايه‌ها و اخذ ديپلم رياضي فيزيك به پايان رساند. وي در دوران انقلاب فرهنگي و تعطيلي دانشگاه­ها، از تلاش و كوشش در جهت كسب علم و دانش باز نايستاد و با مطالعه دروس مربوط به رشته علوم تجربي، موفق به دريافت مدرك ديپلم تجربي شد.

دوران خدمت سربازي را در جبهه‌هاي جنگ به دفاع از مرز و بوم ميهن خود پرداخت. دريافت تقديرنامه جنگي از حضرت آيت ا... خامنه­اي رئيس جمهور وقت، از ديگر افتخارات او در اين دوره است.

پس از اتمام دوران سربازي و موفقيت در كنكور سراسري به ادامه تحصيل در رشته مهندسي الكترونيك پرداخت و ضمن اخذ مدرك مهندسي الكترونيك، موفق به گذراندن دروس تخصصي رشته‌هاي مهندسي مخابرات (گرايش امواج)، سخت­افزار رايانه و فيزيك تا سقف 200 واحد شد. از بين اين رشته‌ها، رشته فيزيك را براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر انتخاب و كارشناسي ارشد خود را در رشته فيزيك ماده چگال در سال 1373 و دكتراي خود را در رشته فيزيك اتمي‌‌‌ در دانشگاه شيراز در سال1381 به پايان رساند.

از سال 1371 به انجام پروژه‌هاي علمي ‌‌‌در صنايع مختلف پرداخت و پس از اخذ مدرك فوق ليسانس، در دانشگاه صنعتي مالك اشتر به عنوان عضو هيأت علمي ‌‌‌مشغول به تدريس و انجام تحقيقات علمي ‌‌‌شد. وي با اخذ مدرك دكترا به عنوان عضو هيأت علمي ‌‌‌ثابت گروه مهندسي مواد دانشكده مهندسي شيراز پذيرفته شد و تا پايان عمر با بركتش به خدمت در هر دو دانشگاه به عنوان استاد و محقق ادامه داد.




تاریخ: یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:اردشیر , حسین پور, موفقیت به سبک ایرانی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

صفحه قبل 1 ... 61 62 63 64 65 ... 66 صفحه بعد